Minúty alebo kilometre?

Pridané: 15.12.2016 18:48:07

15 December 2016

Plánujete si zabehnúť 50 minút alebo 10 kilometrov? Ako rozmýšľate pred tréningom vy a čo je vlastne účinnejšie?

Minúty alebo kilometre?

Nebudem ďaleko od pravdy ak poviem, že väčšina z nás si pred tréningom naordinuje svoju dennú dávku v kilometroch. Aj vy sa otáčate pod mostom za mestom, pri čističke odpadových vôd, treťom bufete na hrádzi alebo na čistinke uprostred lesa? Čas je pre nás akoby oveľa menej uchopiteľná veličina oproti vzdialenosti. Chýba nám pri ňom cieľová čiara, ktorú potrebujeme prekonať alebo body ktorým plánujeme prebehnúť. Ak sa pripravujete na pretek určitej vzdialenosti, je to bezpochyby najvhodnejší spôsob ako určiť svoju aktuálnu kondíciu či progres a natrénovať na svoj vysnívaný výsledný čas. Kedy sa však oplatí viac sústrediť na meranie tréningu v minútach?

1. Pri návratoch po zranení a chorobe - netrápte sa tým že ste odbehli o 5 kilometrov menej alebo že ste bežali o minútu na kilometer pomalšie ako počas svojho kondičného vrcholu. Uspokojte sa s poctivo odbehnutou polhodinkou, sústreďte sa viac na samotný beh a pocity ako zdolané kilometre.
2. Regeneračný (relaxačný) beh - potrebujete sa dať dokopy po náročnom preteku alebo tréningovom cykle? Športtester s GPS nechajte doma a užite si beh, vaše telo vám na druhý deň poďakuje.
3. Tréningy mimo hlavnej sezóny: zimné obdobie nie je určené na prekonávanie rekordov, ale na udržovanie kondície a pomalé zbieranie objemov. Striktné počítanie kilometrov nechajte na jar a leto kedy musíte v tréningu nabehať merateľné množstvo kilometrov aby ste mali istotu, že vás plánovaný pretek nezaskočí.
4. Fartlek - je forma bežeckého intervalového tréningu, pri ktorom striedame rozličné typy behu a rýchlosti. Experimentuje so zmenou rýchlosti v ľubovoľných časových intervaloch a pripravte sa fyzicky aj psychicky na náročnejšie behy. Fartlek je kľúčom k tomu, ako sa naučiť udržiavať tempo podľa pocitu.

Táto stránka používa cookies. Viac info