Beh do kopca I

Pridané: 8.4.2017 17:32:34

08 Apríl 2017

Prečo behať do kopca? Čo vám takýto tréning môže priniesť a aké zásady pri kopcoch dodržiavať?

Beh do kopca I

Beh do kopca je fyzicky namáhavejší, ako beh na rovine. Intenzívnejšie pri ňom pracujú svalové skupiny, ktoré sú pri behu na rovine trochu zanedbávané. Okrem toho viac zaťažujeme srdcovo-cievny systém. Na druhej strane, je menej zaťažujúci pre oporný a pohybový aparát, keďže nárazy chodidiel na zem a otrasy sú pri behu do kopca podstatne menšie. Beh do kopca si preto vyžaduje pripraveného športovca, nie je to nič pre začiatočníkov.

Pri behu do kopca intenzívnejšie pracujú sedacie svaly, svaly prednej strany stehien, lýtkové svaly a achillovky, čo významne prispieva k tvarovaniu nôh. Zároveň sa namáhajú chrbtové aj brušné svaly a pri pohybe hore svahom aj svaly trupu a horných končatín. Celkovo pracuje väčšie množstvo svalov celého tela, čím sa zvyšuje energetický výdaj a napomáha to k intenzívnejšiemu spaľovaniu tukov.

Prínosy behu do kopca
- spálite viacej kalórií
- posilníte nohy a zadok a vyformujete postavu
- šetríte pohybový aparát
- zvýšite svoju vytrvalosť
- zlepšíte svoju kondíciu
- zvýšite svoju bežeckú silu, a teda aj rýchlosť

Zásady behu do kopca:
- zvoľte si kvalitnú obuv s profilom do terénu
- aktívne pracujte hornými končatinami
- telo je v miernom predklone
- dĺžka kroku je krátka, frekvencia naopak vyššia ako pri behu na rovine
- pozor na podvrtnutie, pozorný buďte najmä pri zbiehaní dolu kopcom
- nezabudnite na primeranú fyzickú prípravu v posilňovni

Táto stránka používa cookies. Viac info