Rozcvička a zahriatie

Super mám hodinku času, idem si zatrénovať. Šnúrky zaviazané, hodinky zapnuté a letím. A teraz pravdu, koľkí z vás sa spoznali? Aj vy vynechávate rozbehanie a rozcvičku?

Hlavným prínosom rozbehania a zahrievacích cvičení je príprava organizmu na beh zvýšením telesnej teploty, srdcovej frekvencie a frekvencie dýchania. Zahriatím dochádza k rozšíreniu ciev, vďaka čomu sa do vašich svalov dostáva viacej kyslíka a naopak nedochádza k nadmernému usadzovaniu odpadových látok metabolizmu.

Vďaka rozcvičke sa navyše prirodzene zdokonalí vaša bežecká technika a vyhnete sa aj zbytočným úrazom, natiahnutiu achilovky, prípadne skracovaniu svalov. Spočiatku vám to možno príde ako strata času ale skúste po mesiaci behania s poctivou rozcvičkou túto úvodnú fázu vynechať a rozdiel zbadáte okamžite.

Na čo sa teda pred behom povinne zamerať?
1. krátky klus pre zahriatie do 1km
2. dynamický strečing
3. bežecká abeceda

A ako to má teda vyzerať? Napríklad aj takto:

Táto stránka používa cookies. Viac info