Behaj schody

Prečo behať do schodov?
Je to jedno z veľmi účinných cvičení, čo sa týka rysovania postavy a tiež zvyšovania kondície. Trénujete srdce a podporujete imunitný systém. Aj keď sa to možno nezdá, behanie do schodov (ak beháte správne) nepredstavuje takú záťaž na kolená a kĺby ako „obyčajné" behanie.
Pravidelné výbehy schodov sú skvelým prostriedkom pre zvýšenie výbušnosti a silovej vytrvalosti čo ocenia aj výkonnostní bežci.

Zásady behania do schodov
- beh by mal byť švihový, nie silový
- nezabúdajte na aktívne zapájanie paží
- stabilné jadro je základ, dbajte teda na držanie tela a zabudnite na hrbenie
- vyhýbajte sa strmím schodiskám
- ak sa dá behajte schody von na čerstvom vzduchu
- ak beháte schody v paneláku cestou dolu sa zvezte výťahom aby ste pošetrili kolená
- prvý výbeh berte ako zahrievací a absolvujte ho v pomalšom tempe, po zahriatí nezabudnite na rozcvičku

Beh do schodov je čoraz populárnejšou pohybovou aktivitou na celom svete a dokonca sa usporadúvajú i rôzne súťaže v behu do schodov. Medzi tie najnáročnejšie patrí nepochybne taliansky Valtellina Vertical Tube Race. O jeho obtiažnosti nehovorí len titulná fotka ale aj základné fakty: prevýšenie 500m na dĺžke 1000m, cca 2700 schodov s priemerným stúpaním 42 stupňov.

Táto stránka používa cookies. Viac info