Beh pozadu

Ak ste už streli bežca rútiaceho sa pospiatky tak vedzte že bol úplne v poriadku. Jeho tréning bol dokonca prínosnejší ako ten váš. Aké benefity prináša beh čelom vzad?

Spálite viac kalórií: behom dozadu spálite až o dvadsať percent viac energie oproti štandardnému behom smerom vpred. Ak je vašou hlavnou motiváciou spaľovanie kalórií tak zaraďte spiatočku.

Zlepšíte držania tela a koordináciu: pri tomto spôsobe behu automaticky bežíte vzpriamenejšie, čo je veľmi dobré pre bedrové kĺby i chrbticu. Okrem toho pre udržanie stability treba rukami kmitať oveľa intenzívnejšie a vo väčšom rozsahu. Behom vzad sa teda výrazne zlepšuje koordinácia a vzájomná súhra svalov i ďalšie všeobecné atletické schopnosti.

Posilníte svaly rovnomerne: pri posilňovaní je dobré precvičovať protiľahlé svalové skupiny, aby sa celé telo rozvíjalo rovnomerne. Pri behu však takéto rovnomerné zaťaženie chýba. Keď sa behu pospiatky budete venovať pravidelne, posilníte si hamstringy a lýtka, teda svaly, ktoré bežný bežecký pohyb až tak nezaťažuje. Okrem toho vám beh vzad pomôže aj ponaťahovať Achillovu šľachu a svaly chodidla.

Vyhnete sa zraneniam: bežecké zranenia pramenia z opakovaného zaťažovania kĺbov či svalov, ku ktorému pri behu nevyhnutne dochádza. Len čo sa otočíte pravdepodobne si uvedomíte, že vás členky ani kolená nebolia. Vysvetlenie je jednoduché, po dlhom čase ste zaťažili úplne iné partie a postihnuté miesta zaslúžene odpočívali. Ak budete v behu pospiatky pokračovať aj po vyzdravení, ďalším bolestiam v budúcnosti sa pravdepodobne úspešne vyhnete.

Zvýšite si kadenciu krokov: beh vzad je náročnejší ako štandardný bežecký pohyb a ak ho vykonávate správne, nielenže posilní váš srdcovo-cievny systém, ale aj zvýši efektivitu behu. Pri behu pospiatky máte totiž väčšiu kadenciu krokov, čo zúročíte aj vtedy, keď sa otočíte čelom vpred.

Rada za záver:
pri behu pospiatky si treba dávať dobrý pozor na tom, kam stúpate, aby ste neprišli k nešťastnému úrazu. Kým nadobudnete potrebný cvik, behávajte spočiatku čelom vzad na bežeckej dráhe, na ktorej nie sú žiadne prekážky či výmole. Namaľované čiary vám navyše pomôžu udržať orientáciu.

Táto stránka používa cookies. Viac info