Ako sa vysporiadať s únavou po bežeckom treningu

6 trikov, ako sa vysporiadať s tréningovou únavou

1. Dbajte, aby vaša strava obsahovala sacharidy, bielkoviny aj tuky. Optimálny pomer pri ich príjme by mal byť v strave 33:33:33

2. Nejedzte hlavne jedlo neskôr ako 2 hodiny pred treningom. Hodinu pred treningom si môžete dať niečo malé pod zub, banán alebo keksík. Dobre je mať pred treningom dostatok sacharidov.

3. Optimálne je jesť 3x denne - hlavné jedlá. Tak umožníte svojmu metabolizmu odpočinok, ktorý potrebuje k svojmu plnému výkonu rovnako ako vy.

4. 30min pred treningom alebo závodom užívajte 6-8g BCAA. Vetvené aminokyseliny prehlbujú efektívnosť športového výkonu a odďalujú nástup únavy pretože sa spaľujú na energiu, keď sa pomaly vyprázdňujú zásoby glykogénu.

5. Pred treningom si dajte šálku silnejšej kávy, pokiaľ vás káva povzbudzuje. Kofeín stimuluje nervovú sústavu a priravý vás na výkon. Zvyšuje aerobný výkon a prehlbuje efektívnosť výkonu.

6. Pred spanim si doprajte 5-10min ľahkého strečinku. Prekrvíte tým svoje svaly, a počas spánku lepšie zregenerujete. Ráno sa budete cítiť lepšie a počas dňa uvoľnenejšie. Pravidelným strečinkom budete menej pociťovať únavý a zvýši sa vám váš bežeký výkon.

Táto stránka používa cookies. Viac info