Začínajte postupne a s rozumom

Ak ste nikdy predtým nebehali, nehanbite sa a začnite najskôr s rýchlou chôdzou. Na začiatok sa sústreďte na pravidlo 3 x 30 minút týždenne, pričom nie je podstatné koľko kilometrov zdoláte. Dôležitá je predovšetkým pravidelnosť a úplnosť tréningových jednotiek. Postupne do svojej tréningovej polhodinky zaraďujte aj niekoľkominútové bloky behu. Akonáhle zacítite, že to už nejde jednoducho spomaľte alebo dokonca aj zastavte. Vaše telo sa spočiatku bude všemožne brániť (búšenie srdca, dýchavičnosť, pichanie v boku) ale nakoniec si predsa len zvykne.

V žiadnom prípade si počas prvých týždňov nelámte hlavu s rýchlosťou a objemom nabehaných kilometrov. Neporovnávajte sa s inými bežcami a neklaďte si prehnané nároky. Doprajte svojmu pohybovému aparátu čas na to, aby si zvykol na nový druh záťaže. Veľa nabehaných kilometrov v neprimeranej intenzite bez predchádzajúcej prípravy vás nanajvýš privedie k najčastejším bežeckým zraneniam: achilovka, MTSS (bolestivý syndróm holennej kosti) alebo ITBS (bežecké koleno).

Táto stránka používa cookies. Viac info