Sila vôle v treningu

Ako rozvíjať silu vôle

Ako rozvíjať silu vôle

Každý trening od nás vyžaduje našu silu vôle. Nech už bežime akýmkoľvek tempom, záleži od nás ako dlho a rýchlo pobežime. V behu je dôležitá hlava a jej myšlienkové nadstavenie. Ak si po pár kilometroch poviete už nevládzem, nejde to, nemam ešte toľko natrénované, zaručene spomalíte až zastavíte.

Poznáte to? Určite áno, každý bežec dokonca aj profesionál sa s tým stretol. Prinášame vám niekoľko typov ako posilniť vašu silu vôle, tešiť sa na tréning a prekonávať svoje limity.

1. Vybudujte si k behu pozitívny vzťah: Je prakticky nemožné vynaložiť úsilie na niečo čo nemáte radi. Na začiatku hlavne nebehajte rýchlo ale tak aby vás to bavilo. Nepremáhajte sa a nič si nedokazujte. Nepremyšlájte na to že o týžden sú preteky a teraz zamakam alebo nikdy. Jednoducho len bežte a užívajte si to. Ak chcete aby sa vám bežalo ľahšie a mali ste z behu väčši pôžitok strečingujte a uvoľnujte sa pred behom.

2. Začnite behať pravidelne - ak váš už beh chytil za srdce, začnite ho robiť pravidelne. Ak ideme každý týžden aspoň raz v ten istý deň behať, je to lepšia pravidelnosť ako 4x prvý týžden a potom na beh zabudnúť. Už pri samotnej pravidelnosti trénujete silu vôle. Tvoríte si plán ako a koľko km odbehnete. Stávate sa disciplinovaným bežcom a začínate trénovať.

3. Teraz, už máte vybudovanú pravidelnosť, začali ste behať a beh máte radi. Skvelé! No ako sa teraz prinútiť do ťažších treningov alebo ako zvládnuť náročný závod? Tu budete potrebovať silu vôle, ktorú samozrejme rovnako ako samotný beh treba trénovať. Silu vôle vytrénujete iba v náročných podmienkach na treningu. Tento trening bude stáť za to! Bude bolieť, budete dýchať ako nikdy predtým, budú vás bolieť nohy a celé telo - a v tomto momente - TRÉNUJETE silu vôle. Neprestanete sa v tomto stave trápiť. Áno, budete sa trápiť ale toto trápenie vás posunie najviac v pred. Vaša hlava sa vytrénuje a kedykoľvek v závode dojde kríza vy budete pokračovať zatiaľ čo všetci ostatný budú spomalovať alebo prejdu do chôdze.

Táto stránka používa cookies. Viac info