Vitamín D

Význam
Vitamín D je nesmierne potrebný pre každého jedného bežca. Podporuje vstrebávanie vápnika v tele a udržuje jeho rovnováhu v pomere k fosforu, to všetko pre zdravie a pevnosť našich kostí. Pomerne známy je aj vplyv vitamínu D na imunitný systém a v prípade nedostatku, jeho vplyv na zvýšenú chorobnosť v zimných mesiacoch. Jeho nedostatok spôsobuje taktiež únavu a depresie.

Zdroj
Z potravy dokážeme získať len okolo 10% potrebného objemu vitamínu D. Zvyšok sa vytvára pri vystavovaní slnečnému žiareniu. Počas leta nám stačí denne 15 minút na slniečku a o svoju dávku máme postarané. Napriek tomu, že si naše telo dokáže vitamín D ukladať aj do zásoby, po prvých zimných mesiacoch sme opäť na nule, a preto je vhodné siahnuť aj po výživových doplnkoch.

Čo sa týka potravy vitamín D obsahuje najmä:
- treščia pečeň, rybí olej, morské ryby (tuniak, makrela, losos, sardinky)
- ustrice, krevety a kaviár
- vaječné žĺtka
- mlieko a mliečne výrobky
- z rastlinných zdrojov stoja za zmienku lucerna siata a avokádo

Táto stránka používa cookies. Viac info