Beh a pivo. Áno alebo nie?

ANO
- pivo obsahuje 92% vody, čo vaše telo po ťažkom závode vrámci rehydratácie nepochybne ocení
- obsahuje veľké množstvo vitamínu B, ktorý má pozitívne účinky na nervový či imunitný systém a podieľa sa energetickom metabolizme
- po výkone sa dokonale hodí k doplneniu minerálnych iontov (sodík, draslík, horčík, atď.)
- poskytuje množstvo látok, ktoré ste počas športovej aktivity stratili a potrebujete ich nutne doplniť (minerály, elektrolyty, sacharidy, bielkoviny)

NIE
- napriek tomu že pivo prvotne smäd zaženie, pôsobí ako každý iný alkohol močopudne, a teda v konečnom dôsledku telo odvodňuje
- alkohol má sedatívne účinky na nervový systém, preto sa pivu pred športovou aktivitou určite vyhnite, inak si koledujete o nižšiu výkonnosť
- pivo znižuje schopnosť čriev syntetizovať glukózu
- alkohol výrazne brzdí regeneračné procesy. Naše telo ho totiž vyhodnocuje ako jed a zastavuje regeneračné procesy do doby, pokiaľ ho úplne z tela neeliminuje.

Aký je teda záver? Jedným alebo dvoma pivkami po závode ničomu neuškodíte, pri piatich už začínajú prevládať negatíva. Najlepšou voľbou je samozrejme nealko pivo. V žiadnom prípade po pive ale nesiahnite ešte pred behom!

Táto stránka používa cookies. Viac info