Športová masáž

Pri športovcoch sa nebavíme o klasickej, ale o tzv. športovej masáži. Rozdiel je v slede, rytme a intenzite vykonávania masážnych hmatov. Cieľom športovej masáže je dopomôcť športovcovi k podaniu maximálneho výkonu alebo urýchliť regeneráciu organizmu po výkone. Z tohto dôvodu má i svoje špecifické rozdelenie na masáž prípravnú/relaxačnú a pohotovostnú.

Najúčinnejšia je masáž prípravná/relaxačná, ktorá má celkovo posilniť organizmus športovca. Hmaty sa prevádzajú tak, aby bol zlepšený odtok krvi a lymfy, a tým zosilnenie odplavovania odpadových látok z tkanív. Dôsledkom toho je lepšie prekrvenie a výživa tkanív a tým i rýchlejšia regenerácia.

Masáž pohotovostná sa vykonáva tesne pred výkonom alebo pred namáhavým tréningom a slúži ako súčasť rozcvičenia. V prípade potreby sa môže uskutočňovať ako dráždivá, alebo ukľudňujúca a tým významne napomôcť k regulácii predštartových stavov športovca.

Vo svaloch sa nachádza veľké množstvo vlásočníc, ktoré sú v kľude uzavreté. Počas masáže sa však uvoľnia a zvýši sa tak prívod živín a kyslíku do svalov. Aby mohli svaly pracovať nesmú byť ani ochabnuté ani vo veľkom napätí (svalový tonus). Vplyvom masáže sa dostanú do optimálneho tonusu svaly ochabnuté rovnako ako tie príliš napäté. Treba si však uvedomiť že podľa tonusu je potrebné voliť iný typ masáže. Pri ochabnutých svaloch to bude dráždivá masáž a pri svaloch v napätí uvoľňujúca.Zaujímavým účinkom masáže je jeho vplyv na zhrubnutie svalových vlák

Prínosy športovej masáže
- Vo svaloch dochádza k uvoľneniu stuhnutých alebo namáhaných miest, dráždením nervových zakončení sa teda prekrvia a lepšie regenerujú.
- Mechanické pôsobenie masáže sa prejaví kladne aj na zlepšení krvného obehu, upokojení dýchania a celkovom uvoľnenia organizmu.
- efektívne odstraňuje splodiny metabolizmu
- Masáž tiež kladným spôsobom podporuje tvorbu endorfínov v mozgu, tie následne pri svojom uvoľňovaní pôsobia ako prírodný utišujúci a upokojujúci prostriedok. A to je často práve ten efekt, ktorý od masáže očakávame.
- Športová masáž je dobrou voľbou aj z hľadiska prevencie pri zraneniach.

Táto stránka používa cookies. Viac info