Sauna

Prínosy saunovania
Saunovanie u športovcov prináša predovšetkým rýchlejšie odstránenie únavy po namáhavom tréningu alebo závode, úľavu pri ponámahových bolestiach svalov a kĺbov, odbúrava odpadové látky, zlepšuje chuť do jedla, prehlbuje spánok, uľahčuje psychorelaxáciu. Toto všetko prispieva k zlepšeniu nálady, dobrej pohody a celkovej lepšej kondícii.
Pravidelné saunovanie je navyše jedna z najlepších investícií pre zdravie, posilňuje imunitu a kardiovaskulárny systém.

Kedy saunovať?
Naordinujte si ju do svojho plánu podľa toho, či ste v prípravnom období, alebo sa chystáte na závod. V závodnom období je vhodná raz za týždeň, ale v prípravnom si ju môžete dopriať až trikrát do týždňa. Ak ste v období prechodnom, ideálny je pre vás počet dvakrát týždenne. Ďalšie pravidlo hovorí o tom, aby športovec oddychoval v saune po ľahšom tréningu, alebo v deň, kedy tréning vôbec nemal. Pretože telo by do nej nemalo ísť „zbité" ani vyčerpané. Vhodný je večerný čas, dve hodiny po večeri, s tým, že nasledovať by mal už len spánok.

Táto stránka používa cookies. Viac info