Plávanie

Plávanie ako aeróbna aktivita vyvoláva zrýchlenie krvného toku v svalových tkanivách a celkové prekrvenie organizmu čím napomáha redukcii svalovej bolestivosti a stuhnutosti po náročných tréningoch.
Ďalším plusom je horizontálna poloha tela počas plávania kedy sa uľahčuje návrat krvi do srdca z veľkého obehu, a tým ho odbremeňuje.
Pohyb končatín vo vode priaznivo tiež prospieva kĺbom a zvyšuje ich pohyblivosť. Plávanie je samozrejme i výborným tréningom pre dýchacie ústrojenstvo a zvyšuje výkonnosť pľúc.

Veľmi dôležitým faktorom v prípade regeneračného plávania je to, že nezaťažuje kĺbové štruktúry, ktoré môžu byť po ťažkom bežeckom tréningu poškodené a potrebujú tak viacej času na zotavenie. Naopak prirodzene posilníte hornú polku tela, ktorú pri behaní zanedbávate.

Ak sa rozhodnete zaradiť plávanie ako jednu z foriem na zrýchlenie regenerácie, majte na pamäti, že v takýchto prípadoch nemá ísť o intenzívnu aktivitu. Má byť vykonávaná v miernej až strednej intenzite v trvaní približne 20-40 minút, hlavne po ťažkých tréningoch.

Táto stránka používa cookies. Viac info