Angličák

Výhodou tohto naoko možno jednoduchého, no v podstate ťažkého cviku je zapájanie viacerých svalových skupín naraz. Spevňujete ruky, chrbát, brucho, zadok, nohy i jadro tela. Popri tvarovaní svalov tiež spaľujete kalórie a naberáte kondíciu, čím sa angličák radí medzi ideálne cviky.

Výhody angličákov
1. Spaľujú veľa kalórií - ide o jeden z najefektívnejších cvikov na spaľovanie tukov, pretože je intenzívny a pracuje pri ňom celé telo. Spálite pri ňom až o 50 % viac kalórií ako pri cvičení v miernej intenzite.
2. Posilňujú celé telo - pri tomto cviku precvičíte všetky svaly – ruky, ramená, hrudník, stehná, brucho a chrbát. A ako bonus je fakt, že ide o funkčný cvik s prirodzenými pohybmi, ktorý tak zľahčuje každodenné aktivity.
3. Pomáhajú nabrať kondíciu - tu netreba nič definovať a stačí si položiť len jednu otázku – prečo sú súčasťou tréningov hráčov amerického futbalu či boxerov? Áno, pretože sú skvelé na kondíciu. Tep srdca zvýšia veľmi rýchlo a rýchlo vás dajú aj do formy.

Ako na to?
„Angličák" je v podstate dynamická a rýchla kombinácia kľuku a drepu s výskokom. V počiatočnej polohe stojíte vzpriamene a pozeráte sa pred seba. Následne sa dynamicky presuniete do polohy kľuku, dotknete sa oboma rukami podlahy a nohy „vystrelíte" dozadu. Teraz prišiel čas na kľuk, pričom sa pri návrate hore explozívnym pohybom pokrčíte nohy a dostanete ich pred hrudník tak, aby ste následne z pozície drepu vyskočili čo najvyššie. Prechody medzi jednotlivými časťami cviku sú doslova explozívne aby sa angličák vo finále javil ako jeden celistvý pohyb.

Koľko cvičiť?
Angličáky sú veľmi populárne v crossfitových druhoch cvičení, no začiatočníci by si ich mali precvičiť najskôr samostatne. Pre mnohých je 5 minút ich vykonávania samostatným tréningom, ktorý opakujú deň čo deň a dostávajú sa tak do formy. Skúste to aspoň s desiatkou opakovaní a uvidíte, či sa stanú angličáky aj vaším každodenným spoločníkom.

Táto stránka používa cookies. Viac info